Турнири

December 29, 2022

LAN или онлайн: Създаване или пробив за залагащите на електронни спортове

Ivan Dimitrov
WriterIvan DimitrovWriter

Глобалната пандемия доведе до бум в залаганията на електронни спортове. Той също спря LAN турнирите, но доведе до възход на онлайн турнирите. Въпреки това LAN турнирите на живо се завръщат с облекчаване на блокировките и програми за имунизация, които се оказват ефективни. 

LAN или онлайн: Създаване или пробив за залагащите на електронни спортове

Когато правите залози на eSports, важно е да вземете под внимание дали въпросното събитие се играе онлайн или в локална мрежа (LAN). Залагащите, които отделят време да проучат причините за възходите и паденията на даден играч в даден мач, имат по-голям шанс да спечелят своите залози в бъдеще.

Ако искате да научите повече за ефектите на LAN срещу онлайн турнири за залагане на електронни спортове, продължавай да четеш.

LAN срещу онлайн турнири: Каква е разликата?

Първо, трябва да дефинираме какво имаме предвид, когато обсъждаме LAN или онлайн турнири. Игрите в локалната мрежа (LAN) се случват сред хора, физически присъстващи на едно и също място, вместо отдалечено по интернет.

Повечето LAN се провеждат на стадиони и се излъчват на живо в уебсайтове като Twitch и YouTube. Не само атмосферата е различна, но и седалките, плотът, пространството и мястото.

По време на онлайн състезание участниците използват интернет, за да се свържат със сървър на друго място. Играчите са разпръснати физически и географски, което означава, че трябва да използват собствените си компютри и интернет връзки у дома.

По време на тези турнири залагащите може да са сигурни, че участниците използват настройка, с която са запознати и която ще увеличи максимално представянето. За разлика от това, играчите няма да имат думата в настройката си по време на LAN събития и вместо това ще трябва да се справят с каквото и да е оборудване.

Залагането на LAN турнир по електронни спортове изисква отчитане на нивата на умения на играчите и мащаба на събитието, логистиката на пътуването, натиска, капацитета на играчите да взаимодействат помежду си по време на игра и възможността за предимство на домашното поле.

Въпреки че е вярно, че играчите могат да се състезават в онлайн турнири по електронни спортове от удобството на собствените си домове, те все още трябва да се справят с проблеми със закъснението на сървъра или „ping" (продължителността, необходима на данните за предаване на сървъра и обратно). , което може да бъде особено проблематично в зависимост от относителните местоположения на членовете на екипа и сървъра.

Ping: Основният фактор, който отличава LAN от онлайн турнирите

„Ping" е термин, използван в онлайн игрите, за да посочи времето, необходимо на действията на играча да бъдат отразени в отговора на сървъра. Терминът "лаг" се отнася до пик или внезапно покачване на времето, което е необходимо на команда, издадена от вашето оборудване, да бъде получена и обработена от сървъра на играта или на команда, издадена от сървъра, да бъде потвърдена от вашето устройство. Нарича се "пинг" и наличието на нисък пинг предполага по-малко забавяне и по-плавно игрово изживяване.

Единицата за време, използвана за измерване на пинг, е милисекунда (съкратено "ms"). Най-общо казано, ping от 15 милисекунди или по-малко е изключителен, 15 до 45 милисекунди е чудесно, а 45 до 100 милисекунди е поносимо. Пинговете над 100ms могат да бъдат трудни за игра, докато пинговете над 250ms обикновено не могат да се играят.

В зависимост от нивото на уменията на играча и играта, която се играе, тези пингове може или не могат да се играят. Игри като Massive Online Battle Arenas (MOBA) и шутъри от първо лице (FPS) са известни като податливи на ping, като повечето геймъри съобщават за проблема между 50 и 90 милисекунди. Онлайн ролевите игри (MMO) и стратегическите игри в реално време (RTS) са по-прощаващи към по-големите ping, докато походовите игри почти не го забелязват.

Колко важен е пингът в състезателната игра?

В състезателните игри ping често играе по-голяма роля, отколкото при обикновените играчи. Повечето големи професионални турнири по електронни спортове се провеждат в LAN центрове, за да се намалят ефектите от забавянето. Това е добър начин да се гарантира, че усилията на играчите, а не скоростта на мрежата, определят резултата от играта.

Създаване на стратегия за залагане на електронни спортове, базирана на LAN срещу онлайн турнири

Ето някои фактори, които трябва да имате предвид, когато изграждате стратегията си за залагане на електронни спортове въз основа на това дали любимата ви eSports игра провежда LAN или онлайн турнири.

Познаване на предпочитанията на играча

Предпочитанията на играча за различни събития могат да варират в зависимост от индивида. Онлайн турнирите по електронни спортове позволяват на геймърите да се състезават от комфорта на собствените си домове или в позната екипна среда.

За разлика от това, играчът трябва да свикне с обстановката и екипировката на LAN събитие. Проблемите с драйвера от прехвърлянето на хардуер към различни устройства са редовна грижа при работа с друга система, особено в игри като CS: GO, където перфектната цел може да означава разликата между победа и поражение.

Въпреки че играта в уюта на дома има много предимства, тя също крие риск играчът да загуби концентрация и да играе под своя потенциал. Като спортист може да откриете, че играта пред шумна, ентусиазирана тълпа засилва вашия стремеж и решителност.

Оценявайте предишни изпълнения

Способността на отбора да комуникира на LAN турнир може да бъде възпрепятствана от големия размер на тълпата и последващите нива на шум. Докато играчите могат да виждат екраните на другия, ефективната работа в екип разчита до голяма степен на вербалната комуникация. Следователно сериозните залагащи често ще проучат националността на отбора преди LAN събитие.

Тъй като повечето играчи на смесен национален отбор по електронни спортове няма да могат да общуват помежду си на родния си език, може да са в по-неблагоприятно положение. Въпреки че такива отбори са добре познати в Dota 2, на големи състезания като The International се предлагат кабини, за да се смекчат ефектите от шума на зрителите.

Разберете натиска на тълпата

Размерите на тълпата варират в зависимост от събитието. в Лигата на легендите, например, редовният сезон на всяка лига се играе през LAN, макар и пред сравнително ограничена публика в студио. По-големите арени могат да поемат тълпите, които се очаква да присъстват на Световните финали.

Понякога по-малко талантлив отбор може да спечели LAN събитие, като просто играе обичайната си игра и не позволява напрежението да стигне до тях. Не всеки може да се представи по най-добрия начин под интензивния поглед на публика на живо, но някои спортисти процъфтяват под тежестта на такава среда.

Грешки и умствена сила

Всеки играч изпитва натиск, когато участва в състезателни електронни спортове, но всички те реагират на него по различен начин. Някои играчи може да открият, че настройката на играта е голямо разсейване, удължавайки ефекта от грешки, които иначе биха били забравени след няколко минути.

Можете да научите повече за вероятния отговор на даден играч в предизвикателна ситуация, като анализирате данните за представянето му, след като е допуснал критична грешка. Имайте предвид това, докато правите залози на LAN eSports турнири, където залозите са по-високи и умствената сила на играча може да бъде тествана от пропуснат удар или неуспешен ганк.

Имайки предвид местоположението и пътуването

Сериозните залагащи в електронните спортове вече ще вземат предвид влиянието на пътуването върху представянето на отбора на дадено събитие. Тъй като джет лагът може значително да повлияе на представянето на играча и, като цяло, на шансовете на отбора за успех в състезание, много отбори сега предприемат мерки, за да гарантират, че членовете им имат достатъчно време да се възстановят от ефектите на пътуването на дълги разстояния.

Извършването на кратко проучване на местоположението на LAN събитие и сравняването му с домашния регион на участниците или сайтовете на минали състезания може да даде полезна информация. 

Преди да направят залог, залагащите трябва да вземат предвид фактори като познаването на местната култура, език и кухня на играча.

Въпреки че може да е по-малко видимо в електронните спортове, статистическите данни показват, че отборите, които се представят на по-добро ниво, когато се състезават в родната си страна, се радват на незначително предимство. Домакините имат предимство на домашния терен, тъй като не им се налага да пътуват толкова далеч, а публиката ги аплодира. Техните опоненти трябва да се борят с враждебността на тълпата, вероятно с апатията, която може да деморализира и изтощи морала.

Последни мисли

Тази статия обяснява защо е полезно да знаете кои играчи са по-склонни да спечелят в кои събития и как това знание може да ръководи вашата стратегия за залагане. Много залагащи на електронни спортове правят грешката да приемат, че представянето на отборите в LAN или онлайн турнири е идентично. Като имате предвид предишната информация и направите някои предварителни проучвания, можете да избегнете този капан и да си дадете по-добър шанс да победите шансовете.

About the author
Ivan Dimitrov
Ivan Dimitrov
Относно

Роден в сърцето на София, Иван е пионер в света на локализациите на онлайн казина в България. С уникален чувство за улов на местния дух, той предоставя на играчите усещане, което е истински българско.

Send email
More posts by Ivan Dimitrov
undefined is not available in your country. Please try:

Последни новини

Факър наближава да играе половината от списъка на League of Legends в Pro Play
2024-08-28

Факър наближава да играе половината от списъка на League of Legends в Pro Play

Новини