Първоначално пусната през 2002 г. като „Warcraft 3: Reign of Chaos", играта е разработена от виелица и пуснат за Microsoft Windows като част от вече известна поредица от видеоигри Warcraft. Но едва след издаването на неговия разширителен пакет, „The Frozen Throne", няколко години по-късно през 2003 г., Warcraft 3 се превърна в основен компонент на сцената на електронните спортове.
Ще се превърне в постоянно присъствие в различни фестивали за електронни спортове, като Световната купа по електронни спортове, Световните кибер игри и Световните серии на видеоигрите, за да споменем само няколко. Би било особено популярно в Южна Корея и Китай. Въпреки че популярността му леко намаля през 2010 г. поради въвеждането на различни други електронни спортове заглавия, той поддържаше силни последователи, които нараснаха през последните години.
Warcraft 3 се развива няколко години след събитията от Warcraft II и проследява историята на опита на Горящия легион да превземе измисления свят на Азерот с помощта на армия от Немъртви, оглавявана от падналия паладин Артас Менетил. Проследява човешкия съюз, Ордата на орките и нощните елфи, докато работят заедно, за да ги спрат, преди да покварят Световното дърво.
Warcraft 3 е стратегическа игра в реално време, която се развива във фантастичен свят. Стратегията в реално време или RTS е поджанр на стратегически видео игри в който всички играчи могат да играят едновременно в „реално време", а не на ред.
В стратегическа игра в реално време, като Warcraft, всеки играч позиционира сгради и маневрира единици под свой частичен контрол, за да осигури местоположения на картата и/или да унищожи ресурсите на опонентите си. Възможно е да се строят допълнителни единици и сгради в традиционна RTS игра, въпреки че това обикновено е ограничено от необходимостта да се изразходват събраните ресурси.
За да обобщим, RTS игра като Warcraft включва събиране на ресурси, изграждане на база, технологично развитие в играта и индиректен контрол на единици.