Стрелецът от първо лице Rainbow Six Siege играта позволява на различни оператори да участват в лигата на esport. Геймърите контролират виртуални оператори с различни националности, джаджи и оръжия. При асиметричната структура екипите може да не получават равни способности. Отрядите за борба с тероризма се наричат FBI SWAT в играта и спасяват американски заложници.
Сред защитниците и нападателите са също немският GSG-9, британският SAS, френският GIGN и руският Spetsnaz. Всяка единица съдържа за оператори. Играчите могат да наемат оператор с възможност да избират оборудване и способности. Изборът на нови оператори става в началото на кръг. Покупките по време на игра позволяват на операторите да купуват кредити за козметични артикули, по-бързо получаване на оператори или оръжия.
След началото на рунда, нападателите избират точки за възникване, за да започнат атака, а защитниците също решават стратегия за защита. По време на кратък период от време за подготовка, нападателите контролират дронове за разузнаване на карта за търсене на опозиционни оператори, настройки, цели и капани. Картите позволяват близък бой, като позволяват възраждане само след края на рунда.
Играчите, чиито герои умират по време на играта, могат да използват режим на поддръжка за достъп до дронове и охранителни камери и да уведомят екипа си за дейностите и местоположенията на врага. Случайните мачове продължават четири минути, а класираните - три минути. Работата в екип е от съществено значение за играчите на R6, за да победят противниковия отбор. Чрез общуване с всеки отборен играч, членът на екипа може да използва напълно своите способности и да завърши целта.
В режим на зрител играчът може да наблюдава различни ъгли на мача. Всъщност играта има голям фокус върху унищожаването на околната среда. Играчите унищожават структури с експлозиви или куршуми. След унищожаване на среда, отборът може да спечели предимство на врага. Играчите, които използват креативност и стратегия в играта, са по-способни да навигират в системата. Характеристиките на играта включват система за проникване, която уврежда по-малко врага, когато куршумите преминават през структури.
Отбраняващите се екипи могат да укрепват стени и да използват щитове за защита. Въпреки това, врагът може да наруши или унищожи тези защити с експлозиви и други приспособления. Защитниците използват капани, включително бодлива тел в картите. Играчите могат да се спускат през прозорците, да унищожават подове и да правят засада на противниковия отбор. Гранатите и зарядите са ценни инструменти за унищожаване, които са ограничени във всеки рунд.