Terminology

Жаргонът се отнася до специални изрази, фрази или думи, използвани в определена област или професия, като право, спорт, медицина, бизнес и т.н. Обикновено жаргонът се разбира от потребителите в тази конкретна област; за другите хора е трудно да го разберат. Въпреки това жаргонът на електронните спортове е отделна област и има широк спектър от фрази и терминологии, използвани от залагащите и геймърите. И докато някои от тези терминологии са специфични за играта, други са общи терминологии.

Жаргонът е важна част от електронните спортове. От една страна, трябва да има добра комуникация между играчи на електронни спортове, фенове, играчи и други заинтересовани страни. За залагащите на електронни спортове жаргонът може да бъде разликата между победа и загуба. Разбира се, никой не трябва да прави залог, чието значение не разбира.

Киберспорт и конкурентен гейминг жаргонТерминология на MOBA игритеЖаргонът на FPS игрите

Тъй като библиотеката с жаргони на електронните спортове е дълбока, си струва да отделите време, за да научите повече за жаргона, преди да направите първия залог. Най-хубавото е, че разбирането на тези терминологии не е далеч от възможно. Тази публикация в блога се стреми да разгадае някои от най-често използваните терминологии в света на електронните спортове.

Section icon
Киберспорт и конкурентен гейминг жаргон

Киберспорт и конкурентен гейминг жаргон

  • Esports: Видео игри със състезателни сцени. Някои от най-популярните електронни спортове включват CS: GO, League of Legends и Dota 2.
  • Зониране: Принуждаване на опонентите да напуснат зона чрез използване на агресия. Това има за цел да даде на страната на играча конкурентно предимство, като осигури най-безопасната зона.
  • Помощ: Нанасяне на щети на противник, след което го оставя да бъде убит от съотборник. Например играчът може да удари враг и да се отдалечи за известно време. Когато съотборник дойде и убие врага, играчът вкарва асистенция.
  • Задна врата: Промъкване зад или около враг без да знаят, вероятно защото фокусът им е другаде. Докато го осъзнаят, вече е твърде късно.
  • ботове: Играчи, контролирани от компютър, но с които човешките играчи могат да се състезават по време на игра. Ботовете позволяват на играчите да усъвършенстват уменията си преди състезания.
  • Генератор на произволни числа: Съкратено като RNG, това се отнася до елемент на произволност, включен в някои игри, като Hearthstone.
  • лагер: Когато играчите лагеруват, те остават на изгодно място, като ъгъл, и го доят за убийства или предмети. Маршрутите за подход в това място обикновено са ограничени.
  • Комбо: Поредица от атаки, при които едната води до следващата. Това лишава противника от шанс за бягство. Те дори не могат да блокират или да противодействат на атаката.
  • Верига: Всички esport събития през една календарна година. Например, Dota 2's Circuit включва Minors, The International, Majors и благотворителни събития.
  • Носи: Когато играч се представи добре, за да компенсира лошото представяне на своя отбор и отборът отиде докрай, за да спечели победа, се казва, че този играч е носил отбора.
  • Buff: Отнася се до ефект, способност или заклинание, което увеличава силата на героя.
  • Отказване: Включва противник, който се опитва да извърши действие срещу играч, но играчът действа контра, за да неутрализира действието. Например, когато играч вземе усилване преди противник, който го е видял първи, се казва, че е отказал противника.
  • Betting Edge: Предимство, което играчът има пред букмейкъра. Това предимство може да бъде придобито по много начини, включително разработване на система за залагане, използваща маржовете или изучаване на игри/мачове, за да придобиете знания, които помагат на залагащия да прави печеливши залози.
  • стръв: Преструвайки се на слаб, за да примамите противник в ситуация, в която лесно може да бъде надмощен.
  • KDA съотношение: Съотношението KDA (убийства, смъртни случаи, асистенции) е броят на убийствата, смъртните случаи и асистенцията, приписани на играч в мач.
  • Слабак: Играч, който е нов в конкретна игра. Нубите се нуждаят от време, за да разберат как работи играта.
  • Ганк: Множество играчи атакуват един противник. Противниците, които успяват да избягат от ганг без помощта на своите съотборници, се смятат за много опитни и мощни. Някои дори продължават да убиват ганкове.
  • Стъклено оръдие: Играч, който убива или получава точки за своя отбор много ефективно, но въпреки това е уязвим, а лесна мишена за опонентите е известна като стъклено оръдие. В FPS стъклените оръдия са тези, които играчите могат да купуват без оръжейни. В MOBA стъклените оръдия обикновено са герои с високи щети в секунда.
  • Разработчик: Фирма, която произвежда esport игри. Разбира се, има игри, произведени от повече от една фирма. Класически пример е Call of Duty.
  • Обективен: Конкретни цели или цели, които поставят отбора на играча в изгодна позиция. Целите могат да включват такива неща като чудовище, което предлага усилване на отбора.
  • кайтинг: Отдалечаване от преследващ противник, като същевременно спазва относително безопасно разстояние.
  • детегледачка: Често помага на съотборниците си, за да получат повече сила, за да продължат да се бият.
  • джунглиране: Останете в джунглата, за да спечелите злато и опит, вместо да убивате неутрални.
  • Изграждане: Когато играч строи, той подобрява своята база или характер, като им дава способности и предмети. Областта на фокус зависи от вида на конструкцията. Тези области могат да включват защита и щети.
  • клан: Играчите, които играят редовно мултиплейър игри, са известни като клан.
  • Треньор: Треньорите са фигури/персонажи, отговорни за подобряването на представянето на отбора. Те правят това, като дават съвети, тактики и стратегия. Те също могат да анализират статистиката на опонентите.
  • боцкане: Стойте на безопасно разстояние и нанасяйте щети на противника на части, докато не се откажат.
Киберспорт и конкурентен гейминг жаргон
Терминология на MOBA игрите

Терминология на MOBA игрите

Докато много MOBA (мултиплейър онлайн бойна арена) игри са налични днес (от 2022 г.), Dota 2 и Лигата на легендите са несъмнено най-популярните и най-играните в този жанр. Затова си струва да разгледаме тези двамата.

  • Танки: Танковете са герои, които, въпреки че са бавни, са много трудни за убиване, защото могат да се похвалят с много здрава броня.
  • Squishy: Това са страхотни убийци, например стрелци и убийци, но са много слаби, когато става въпрос за защита. Фактът, че не могат да се защитят, ги прави хрупкави (те лесно могат да бъдат убити). За да гарантират, че оцелеят дълго, те се движат по картата с много предпазливост, като гарантират, че участват само в битки, които могат да спечелят с най-малко комбинации, да речем, едно или две.
  • хранилка: Хранител е играч, който постоянно бива убиван от противниците. Въпреки това, хранилките може да са рядкост в състезателни мачове.
  • AoE: AoE, което изцяло е Arena of Effect, е умение, чийто ефект се усеща в цялата зона на противника (по избор на играча), а не само в един опонент. Това умение е полезно, когато се справяте с много опоненти, разположени в една малка област.
  • натискане: Намерението на отбора да се придвижи пълзи нагоре по лентата на опонентите, за да унищожи своите инхибитори, казарми, кули или кули. Натискането може да бъде осъществено от отбор или един играч; това зависи от развитието и ситуацията на играта.
  • точка: DoT (Damage Over Time) са предмети, които нанасят щети на опонентите постепенно чрез отравяне, кървене или изгаряне.
  • Краен: Най-важното умение на даден шампион.
  • Земеделие: Убиване и последно удряне на крипове/миньони във фазата на лентата.
  • Първа кръв: Първото убийство по време на MOBA мач. Убиецът обикновено получава бонус злато.
  • FF: Когато съотборник поиска от отбора да се „отстъпи“, да се откаже от играта и да се предаде.
  • AA: AA означава автоматична атака, когато играчът не използва никакви способности, освен основната атака (може да бъде или меле или дистанционна).
Терминология на MOBA игрите
Жаргонът на FPS игрите

Жаргонът на FPS игрите

Най-популярната FPS игра досега е CS: GO. Ето няколко терминологии, които трябва да овладеете, преди да дадете шанс на играта.

  • Еко кръг: Загубата на няколко последователни кръга може да навреди на икономиката на отбора, лишавайки го от възможността да закупува артикули за следващите няколко кръга, които са известни като еко рундове.
  • осветен: Играч получава щета в текущия рунд, казва се, че е осветен.
  • Моли: Един от петте типа гранати на CS: GO. Обикновено има за цел да попречи на опонентите да достигнат до определена точка от картата.
  • Коби: Убиване на противник с граната за далечно разстояние.
  • Анти-еко кръг: Това е, когато отборът купува броня, способна да донесе повече пари на убийство, докато се изправя срещу противници, които са в еко рунд.
  • Увеличаване: Двама или трима играчи работят заедно, за да победят препятствие и да получат предимство пред опонентите.
  • ротации: Преместване на играчи от една точка на картата в друга с цел защита или атака на последната.
  • Топ Fragger: Успешно убиване на противник. Това също така означава най-ефективните играчи по отношение на точки и убийства.
  • Shot Calling: Известен още като капитан по време на игра, Shot Caller е човек, който взема решения по време на играта по въпроси като контрол на картата, ротации и управление.
  • Немезида: Врагът е враг, който сваля играча много пъти подред - без да го убива обратно.
Жаргонът на FPS игрите