Има маркирани пространства в рамките на полето, където играчите могат да преминат колите си, за да получат ускорение. Увеличенията на скоростта се използват за значително увеличаване на производителността на колите и могат да дадат на играча множество предимства в играта.
Rocket League беше пусната като модификация на Supersonic Acrobatic RPBC. Psyonix разработи бойни коли. Една от целите на Psyonix беше да накара нереалните коли да се чувстват забавни при шофиране, без да се прави компромис с реализма.
След разработването на Battle-Cars, Psyonix се опитаха да продадат играта на издател като футболна игра с коли с ракетен двигател, но не получиха интерес от всички издатели. След това те избраха сами да публикуват играта в PlayStation Network, без почти никакъв маркетинг.
Играта е изтеглена над два милиона пъти. Въпреки това, студиото остави това за известно време, за да работи по други проекти. Другите проекти помогнаха за генерирането на средства, които по-късно бяха инжектирани в Battle-Cars, за да се постигне успех.
Разработката на Rocket League, която идва от проекта Battle-Cars, стартира през 2013 г. и струва около два милиона долара. Някои от корекциите, направени за трансформиране на Battle-Cars в Rocket League, включват увеличаване на честотата на кадрите от 30 на 60, за да стане подходящ за по-новия хардуер.
RL електронни спортове
След освобождаването на Ракетна лига, стана сравнително популярен в различни платформи за стрийминг, включително Twitch. Първите шампионатни серии на Rocket League се състояха през 2016 г. с парична награда от $55 000. Той направи повече от милион долара приходи чрез продажби на козметични артикули и каси в играта. Средствата бяха използвани главно за финансиране на други състезателни събития, което доведе до повишената популярност на играта като eSport.