Esports измина дълъг път от турнирите в Space Invaders през 80-те до скорошното набези на ESPN на пазара. Само за няколко десетилетия индустрията се превърна в пазар от няколко милиарда паунда. Още през 70-те години на миналия век състезателните електронни спортове завладяха въображението на играчите. От тенис до космически войни, по-ранните игри привлякоха значителен интерес от участниците в турнира. През 1981 г. е създаден първият световен рекордьор, Twin Galaxies, който проследява резултатите на играчите в популярните видеоигри.
До 90-те години на миналия век конзолните игри бяха яростта сред ентусиастите, които бяха потопени в битки и видео забавления от първо лице. Развиващата се технология революционизира геймплея, отваряйки отдалечена групова игра чрез локални мрежи (LAN).
През 1997 г. организаторите стартират професионална кибератлетическа лига и играчите на електронни спортове се радват на нарастваща популярност, като някои печелят значителни суми от игра и промоции. Johnathan "Fatal1ty" Wendel е един от пионерите, който според съобщенията е привлякъл повече от половин милион по време на своята игрална кариера.
Ранните успехи поставят началото на популярността на киберспорт залаганията в Обединеното кралство да нарасне до небето през следващите години. През 1999 г. Counter-Strike стартира и продължава да се радва на популярност по целия свят. До 2000 г. геймърите на Xbox играха един срещу друг на Halo 2, предшественик на други популярни видео игри със стрелба от първо лице, като Call of Duty.
Последни
С геймърите, които играят дистанционно с приятели и непознати онлайн, индустрията продължава да расте. Всъщност университетите в Обединеното кралство интегрират електронните спортове в учебната програма. Еволюцията на киберспорта в образованието доведе до стартирането на курсове на ниво колеж, кариерно обучение и отборни състезания.
Напоследък огромният растеж на залаганията за електронни спортове в Обединеното кралство се прехвърли в традиционните медии, а известни публикации отразяват състезания и излъчване на програми за електронни спортове в големи мрежи. Британският пазар на сайтовете за залагания за електронни спортове премина в масовия живот.
През последните няколко години индустрията за електронни залагания в Обединеното кралство нарасна значително и продължава да процъфтява. С повече отразяване в големи публикации, излъчвани в масивни мрежи като ESPN, esports оказа своето влияние и преминава в масовия поток. С очакван приход от близо 6 милиарда долара до 2027 г. от само 776 милиона долара преди десетилетие, глобалният растеж показва колко влиятелен става пазарът за бъдещите поколения.
Бъдеще
Тъй като индустрията за залагания на електронни спортове в Обединеното кралство продължава да привлича фенове, бъдещето изглежда обещаващо. Всъщност Световното първенство на Legends през 2021 г. привлече почти толкова зрители, колкото Superbowl. До 2023 г. експертите очакват пазарът да се радва на годишен ръст от 15 процента. В Обединеното кралство сайтовете за залагания на електронни спортове в Обединеното кралство ще предизвикат експоненциален растеж в творческите и дигиталните индустрии, представлявайки 8 процента от световния пазар на киберспорт залагания в Обединеното кралство.
За заведенията за залагания екстремният растеж носи значителни приходи от фенове, които искат да добавят още повече вълнение към играта и гледаемостта. Глобалните марки внасят легитимност на пазара. Например Levi, Marvel Entertainment и Red Bull инвестират милиони в спонсориране на отбори и турнири.
С близо 460 милиона глобални и очаквано увеличение до почти 650 милиона до 2023 г., популярните геймъри на електронни спортове привличат фенове, желаещи да залагат пари на чести индивидуални и отборни победители.
Залагащите имат набор от опции за залагане. От прости залагания на мач до по-сложни залози, комарджиите могат да изберат да комбинират много залози или да заложат на акумулаторен купон, което е по-рисковано предложение. По-конкретните опции за залагане позволяват на играчите да залагат кой играч на отбора регистрира най-голям брой убийства или спечели картата в Counter Strike-Global Offensive. Наблюдаването на мачове на живо помага на залагащите да избират залози за залагане по време на игра.
Тъй като пазарът на залагания остава в крак с широката популярност на електронните спортове, регулаторите работят, за да гарантират безопасността за милиони британци, които залагат на киберспорт игри.