Първоначално Alliance беше собственост на агенцията GoodGame. Това беше дъщерно дружество на Twitch, услуга за стрийминг на игри под контрола на Amazon. През 2016 г. Alliance обяви решението си да напусне GoodGame и да стане изцяло собственост на играчите. Това означава, че членовете на отбора имат допълнителен финансов стимул за спечелване на мачове. Този екип привлече вниманието на сайтовете за електронни спортове за залагания поради високите си победи. Например, през 2013 г. те спечелиха International, като постигнаха най-голямата награда в историята на електронните спортове.
Най-добрите екипи по електронни спортове трябва да имат висококвалифицирани членове, които са в състояние да надминат конкуренцията. Откакто се появи, Алиансът е назначил няколко големи имена. Например, през 2013 г. играчът на StarCraft Naniwa се присъедини към техните редици. Година по-късно журналистическите сайтове на eports съобщиха, че Армада се е присъединила към екипа. Това беше важно, тъй като те бяха смятани за едни от най-добрите играчи на Super Smash Bros. на веригата.
В края на 2013 г. отборът реши да спре да се състезава в European League of Legends Championship Series. Те също така пуснаха SortOf, последният им играч на Starcraft II. Това се дължи главно на новите правила, които не позволяваха на агенциите да притежават множество екипи. Това беше основен фактор за напускането на Alliance от GoodGame и увеличаването на автономията на играчите. Феновете на Esports залаганията трябва да вземат предвид този проблем, когато правят залози на Alliance. Те имат опит в превъзходство в определени заглавия, преди да ги напуснат напълно.
Понякога могат да изпуснат играчи поради външни влияния. В същото време много нововъзникващи играчи се интересуват от присъединяване към Алианса поради факта, че няма да бъдат контролирани от голяма агенция. Тези променливи могат да окажат пряко влияние върху коефициентите за залагане на мачовете на Алианса.