През 2010 г. предшественикът на SC II StarCraft Brood Wars се радваше на широка база от фенове, което помогна на SC II да си осигури мощна и широка популярност, когато първоначално стартира. През последните години милиони играят играта, следят предаване на живо и гледат телевизия, за да видят играчи, които се състезават един срещу друг в турнири.
Най-популярен в Южна Корея, производителят на играта показва a StarCraft II шампионатно събитие. Феновете са влюбени в играта и нейните вариации, включително Heart of Swarm и Legacy of Void. Геймърите играят професионално, предизвиквайки нарастващ интерес към марката. Въпреки това, битките за правата за излъчване доминират в жанра на онлайн залаганията и наложиха спад в масовата видимост на SC II.
Тежка конкуренция
Популярните заглавия за игри включват Лигата на легендите и Dota 2, конкуренти на StarCraft на пазара. Тъй като тези игри също са тактически и включват повече по-млади играчи от SC II, спонсорите гравитират към по-широката аудитория. В Южна Корея Асоциацията на играчите на eSports излъчваше събития за киберспорт на StarCraft II в продължение на около десетилетие и отказа да сподели печалбите със създателя на играта, Blizzard Entertainment.
Blizzard се обедини с конкурентни дистрибутори и изисква авторски права от KeSPA, за да излъчва законно SC II турнири. В резултат на неспазването на KeSPA, най-популярният регион на SC II загуби зрители и професионални играчи.
Въпреки че Blizzard подкрепя своето шампионатно събитие StarCraft II, което има награден фонд от над $150 000, шампионатът е по-нисък по популярност и награден фонд. Подобни глобални събития за електронни спортове предлагат на играчите награди от милиони долари. Все пак SC II е популярна игра и вълнуваща за гледане от зрителите. Всички основни сайтове за електронни спортове предлагат на комарджиите начини да залагат на SC II турнири и събития.